Bucătăria lui Florian






Orice gurmand intră în bucătărie la fel cum orice credincios intră în templu...cu pioşenie, nesăţios şi cu speranţă. Aş vrea ca bucătăria mea să fie un templu pentru orice suflet neostoit şi pentru orice pântec nesătul!

duminică, 10 ianuarie 2010

Fusilli cu ulei peperoncino









Vacanţă lungă de iarnă, zăpadă, linişte şi mai presus de toate...mâncărică bună, naturală şi din belşug. M-am bucurat în acest concediu de tot ce înseamnă autenticul bucătăriei de iarnă de la ţară...am fiert sarmale la foc de lemne în oale de lut, am afumat şunci, am făcut tobă şi cârnaţi, am băut mult ceai cu covrigi încălziţi pe plită, am savurat o grămadă de vin roşu fiert şi chiar am stat la cazanul cu ţuică, ameţit de parfum şi de căldură.
Vă doresc să aveţi un an frumos, liniştit şi măcar câteva speranţe ale voastre să prindă viaţă.
...
În mod ciudat mă apucă uşor dorul de vară, melancoliile unor seri târzii şi călduroase, în care merită să gustăm dintr-o farfurie cu paste şi ulei picant cu ardei iute.
Am zis să fac la repezeală un sos cu şunculiţă afumată, puţin usturoi, un praf de oregano şi unul de busuioc, toate rumenite şi apoi fierte împreună cu roşii în bulion până scade sosul şi se îngroaşă.
Pastele fierb împreună cu puţină sare, vin frumos pe farfurioară împreună cu puţin sos, încă puţin ulei picant şi (asta aşa îmi place mie) mult pătrunjel proaspăt tocat.
Acest sos este minunat, iar în serile de vară merge chiar fără carne şi bineînţeles cu roşii proaspete şi busuioc verde. Acesta este un remediu deosebit atunci când căldura este insuportabilă!
Să aveţi poftă!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu